Inspiratie
Ontdek hier achtergrondmateriaal, tips en praktijkvoorbeelden.
Categorieën

Is feedback een cadeau? Dan toch ééntje dat te vaak in de verpakking blijft. (interview Klasse)
We mochten in Klasse enkele ideeën over feedback delen. Collega Dorien Baele deelt hoe zij er in de klas mee

Podcast tijdens congres Toetsrevolutie: Wat is feedback?
Tijdens het congres Toetsrevolutie spraken Valentina Devid en René Kneyber met Renske de Kleijn en Geert Speltincx over feedback. Wat

Twee podcasts over Feedback in de klas
We waren te gast bij de mooie onderwijspodcasts LLearn en Buiten de Krijtlijnen. We praatten over feedback, rubrics, verbeterwerk, het

Herbekijk lezing Feedback in de klas (Festival leren van toetsen)
Herbekijk onze lezing tijdens het Festival Leren van Toetsen, juni 2022. Ook de andere lezingen kunnen herbekeken worden, de moeite

Feedback mag je niet onnodig lang achtervolgen
Stijn Vanhoof, Geert Speltincx, Dominique Sluijsmans, Valentina Devid Als feedback een startpunt is, wordt het opvolgen van feedback al snel

Heldere kwaliteitsverwachtingen – praktijkvoorbeeld: leerlingen werken actief met voorbeeldinterviews
Stijn Vanhoof en Dorien Baele In Feedback in de klas besteden we veel aandacht aan het werken aan heldere kwaliteitsverwachtingen

Kwaliteitsbesef bij kunstvakken: een voorbeeld uit de lespraktijk
Hilly Drok, Stijn Vanhoof en Kim Wintermans Zowel bij Toetsrevolutie als Feedback in de klas hechten we veel belang aan

Actief werken met voorbeelden: Zullen de leerlingen dan niet kopïeren?
Bij feedback in de klas hechten we veel belang aan het bijbrengen van heldere kwaliteitsverwachtingen bij leerlingen. “Wat is er

Verborgen leerkansen bij de spreekbeurt
Catherine Malfait, Stijn Vanhoof en Geert Speltincx Een spreekbeurt blijft in de klas regelmatig beperkt tot het effectief geven van

Feedback als startpunt i.p.v. eindpunt (voorbeeld lager onderwijs)
Feedback is in de praktijk te vaak een eindpunt waarbij vooral de leraar gewerkt heeft. Het feedbackproces stopt dan zodra

Klassikale feedback
Collega Sarah Loopmans is van bij het prille begin intens betrokken geweest bij Feedback in de klas. Ze volgde de

Tips voor feedback in de klas
Uren spenderen aan verbeteren en feedback geven, maar vervolgens merken dat leerlingen er niet mee aan de slag gaan? Ontdek