Inspiratie
Ontdek hier achtergrondmateriaal, tips en praktijkvoorbeelden.
Categories

Haal meer uit je feedback
Is feedback een cadeau? En stoppen leraren veel tijd in feedback maar hun leerlingen weinig? Onderzoekers Stijn Vanhoof en Geert

Gelijke kansen en zelfregulerend leren
Collega’s van Toetsrevolutie werken aan een bundel ReguLEER! met verschillende bijdragen over zelfregulerend leren. Onze bijdrage focust op de relatie

Peerassessment bij groepswerk stapsgewijs opbouwen: wat kan je doen?
Peerassessment wordt vaak ingezet bij groepswerk om tot een eerlijk oordeel te komen. Toch geven leraars en docenten aan dat

De juiste weg naar zelfsturing
In dit artikel dat werd gepubliceerd in Th&ma Hoger Onderwijs focussen we op misverstanden rond studentgecentreerd onderwijs. Docenten willen studentgecentreerd

Feedback in de klas
Hoe zorg je dat de leerling meer leert en jij minder verbetert? Waarom is werken met voorbeelden zo belangrijk bij

Podcast Aan tafel bij Lucas
We begeleidden voor Lucas onderwijs apart een webinar voor basis/primair en secundair/voortgezet onderwijs. In deze podcast praten we na met

Podcast LLearn
We waren te gast bij LLears en spraken met Valentina David en René Kneyber uitgebreid over Feedback in de klas

Podcast Buiten de krijtlijnen
We waren te gast bij Buiten de Krijtlijnen en spraken met Rinke Vanhoeck uitgebreid over Feedback in de klas. Het

Is feedback een cadeau? Dan toch ééntje dat te vaak in de verpakking blijft. (interview Klasse)
We mochten in Klasse enkele ideeën over feedback delen. Collega Dorien Baele deelt hoe zij er in de klas mee

Podcast congres Toetsrevolutie
Tijdens het congres Toetsrevolutie spraken Valentina Devid en René Kneyber met Renske de Kleijn en Geert Speltincx over feedback. Wat

Podcast tijdens congres Toetsrevolutie: Wat is feedback?
Tijdens het congres Toetsrevolutie spraken Valentina Devid en René Kneyber met Renske de Kleijn en Geert Speltincx over feedback. Wat

Twee podcasts over Feedback in de klas
We waren te gast bij de mooie onderwijspodcasts LLearn en Buiten de Krijtlijnen. We praatten over feedback, rubrics, verbeterwerk, het