Feedback in de klas: Verborgen leerkansen

Vrijdag 21 mei
09.30u-16.00u
Live online vorming via Zoom
Lesgever: Stijn Vanhoof
Max. 16 deelnemers
Voor secundair en hoger onderwijs, in Vlaanderen en Nederland.
€125 (inclusief boek Feedback in de klas)

Hoe zorg je dat de leerling meer leert en jij minder verbeterwerk hebt?
Waarom is werken met voorbeelden zo belangrijk bij feedback?
In welke werkvormen schuilen verborgen leerkansen?

Veel leraren zullen het herkennen: je spendeert dagen en avonden aan verbeterwerk en het geven van feedback. Toch merk je bij een nieuwe opdracht dat de feedback te weinig effect had op je leerlingen. Waar loopt het verkeerd?

Deze vorming gaat niet zozeer over “hoe formuleer ik goede feedback?”. Wel over een visie op feedback(cultuur), over didactische keuzes en over wat impact heeft op het leren van de leerlingen.  Ze brengt je dus naar de essentie en maakt van feedback een wezenlijk onderdeel van je lesaanpak.

Het boek Feedback in de klas: verborgen leerkansen, dat je als deelnemer ook ontvangt, vormt de leidraad bij deze vorming.

Programma

Ontdek vijf kenmerken voor effectieve feedback, telkens met concrete keuzes en praktische werkvormen

  • Heldere kwaliteitsverwachtingen via actief werken met voorbeelden en gesprek over kwaliteit
  • Feedback als gesprek
  • Feedback als startpunt
  • Feedback op taak, proces en zelfsturing
  • Leerlingen als feedbackgevers en -zoekers

De vele praktijkvoorbeelden en voldoende tijd voor uitwisseling met andere deelnemers stellen je in staat om meteen in je klas aan de slag te gaan. Je gaat op zoek naar (kleine, haalbare) stappen om je eigen feedbackpraktijk te verbeteren, graag met minder correctiewerk.

Cart
  • No products in the cart.