Benieuwd wat collega’s van ons boek vinden? Hier lees je een aantal reacties die we persoonlijk, via e-mail of via sociale media ontvingen. En als je het boek binnenkort misschien zelf gelezen hebt, kijken we uit naar jouw reactie.

Reacties op het boek
Dominique Sluijsmans – Reactie op LinkedIn
Er verschijnen de laatste jaren vele mooie boeken over hoe je op basis van onderzoek je onderwijspraktijk kunt inrichten. Deze week ontving ik deze parel over feedback, die mijns inziens alle belangrijke inzichten over feedback bij elkaar brengt. De kracht van het boek is dat het feedback beschrijft als een proces dat je verankert in je visie op leren en goed lesgeven (didactiek) en vraagt om een feedbackcultuur en heldere verwachtingen over hoe je als docent en student gaat samenwerken.
Proficiat Stijn Vanhoof en Geert Speltincx met deze prachtige publicatie! Ik zal deze van harte aanbevelen aan scholen en opleidingen
René Kneyber – Post op Twitter
“Dikke aanrader, dit boek over feedback!”
Karin Holderbusch – Reactie op LinkedIn
“Het boek is een aanrader! Het leest prettig en er staan veel nuttige tips in. Knap, met alles wat je al over Feedback kunt vinden!”
Katrien Goossens – via sociale media
“Voor elke leerkracht die een verschil wil maken in het leerproces van zijn/haar leerlingen, die feedback wil geven om impact te creëren en niet alleen “omdat het moet”: dit is een absolute must-read! Een aanrader van formaat dus. Zelden zet een boek me aan om het toe te passen in de praktijk, dit boek wel.”
Lusanne Stap – Reactie op LinkedIn
‘Feedback in de klas’ is een aanrader voor alle docenten. Het is duidelijk en helder beschreven en het begrip feedback heeft voor mij meer betekenis gekregen. Nu nog goed naar mijn eigen handelen kijken en een vertaling maken naar mijn praktijk.
Kim Wintermans – Post op Twitter
Zojuist ben ik begonnen in het boek #Feedbackindeklas. Ik ben nog niet heel ver maar wil graag benadrukken dat dit boek voor iedereen in het #onderwijs een belangrijk boek is.En dan met name ook voor alle #docenten op #lerarenopleidingen. #hbo #pabo #alo #lerarenopleiding #pablo
Bekijk hier de blog over kwaliteitsbesef die Kim schreef, samen met collega’s Toetsrevolutie.
Rob Van Bakel – Post op Twitter
“Ik begeleid studenten in de afstudeerfase bij hun onderzoek. Twee studenten gebruiken voornamelijk dit boek voor hun didactisch ontwerp. Erg praktisch boek.”
Martijn Sijtsma – Post op Twitter
“Stijn Vanhoof & Geert Speltincx – Feedback in de klas #boekperweek 15/52 (5 sterren – Fijn, praktisch, onderbouwd én een hfst over implementatie).”
Marleen Delcour – via e-mail
“Ik heb met veel belangstelling uw/jullie boek gelezen! Een van de beste onderwijsboeken tot dusver!”
Lore Staes – persoonlijk en via e-mail
“Dit boek is een aanrader. Wat mij betreft staan er ook veel inzichten in waar wij als lerarenopleiders mee aan de slag kunnen.”
Ellen Delfosse – persoonlijk en via e-mail
“Tof boek! Heel concreet, veel tips om te gebruiken in de klas of in een school/vakgroep. Veel bijgeleerd, en zin om het geleerde ineens toe te passen.”
Eddy Willems – via e-mail
“Proficiat voor dit schitterend werk. De voorbeelden die je gebruikt zijn inspirerend en concreet voor leerkrachten en directies. Ik zal jouw boek zeker aanbevelen tijdens mijn sessies als het gaat over groeigerichte feedback en reflectiemomenten van een leerkracht die het verschil maakt.”
Michel Van Ast, www.onderwijsarena.nl – via e-mail
“Misschien wel het beste onderwijsboek dat ik sinds jaren gelezen heb.”
Anke Paulissen – Reactie op Linkedin
“Tijdens de studiedag van afgelopen maandag hebben we met het team teruggeblikt op het traject van de afgelopen twee jaar. We kwamen erachter dat we echt al veel doen, ook al voelt dat niet altijd zo. Vervolgens zijn we verder gaan werken aan het inzichtelijk maken van het leerproces voor onze leerlingen. Het boek ‘Feedback in de klas’, waar het bijgevoegde plaatje uit komt, geeft een mooi stappenplan voor het geven van feedback die doet leren. Stap 1 is zorgen voor heldere kwaliteitsverwachtingen. Hier gaan wij de komende weken mee aan de slag. Alle leerkrachten hebben de opdracht gekregen om één of twee lessen te ontwerpen met een helder doel, heldere succescriteria én heldere kwaliteitsverwachtingen. Dit doen zij door de twee, volgens de schrijvers essentiële, ingrediënten toe te voegen aan hun les: in gesprek gaan over de verwachtingen én actief werken met voorbeelden. Ook hier geven de schrijvers van het boek weer duidelijke praktijksuggesties voor. Daarnaast gaan we werken aan een feedbackcultuur binnen de school. En dat mag ik allemaal begeleiden! Wat een geluk.”